102

The hexagram is not an exclusively Jewish symbol. For that matter, the Star of David as a symbol of Judaism (as opposed to a symbol used by Jews) is far newer than people realize, dating only to 1897 and the First Zionist Congress. Given that, seeing a six-pointed star on top of a Christmas tree in 1924 is no surprise. Also, Jesus was of the house of ...


42

Yes. Ample supply. At least for print and radio. Newspapers and magazines Not really 'broadcast medium', but mentioned in the question: Many versions printed directly under the auspices of a communist party, and openly sold as such. Example the Peking Review. — West-German National football (soccer) team player Paul Breitner, Maoist at the time, reading the ...


11

Let me add to the previous answer some Soviet media outlets. Soviet Union, a journal published in 18 languages. It had a supplement called "Sports in the USSR". Moscow news - a newspaper published in English, and several other languages. (In 1970s this was the only periodical in English available to most Soviet citizens, so students read it to ...


7

@LangLangC's answer mentioned This gets even more interesting when one would look at the propaganda against each each other between Soviet Union and China but did not go into details. There is evidence suggesting that in the early 1980s until 1989, Chinese authorities prioritised jamming Soviet, Vietnamese and Taiwanese radio stations over Western radio ...


6

Question: Are there any thirteenth century sources (Christian, Islamic, or Jewish) linking (the timing of) the fifth crusade to a possibly self-fulfilling prophecy from (the eighth chapter of) the Book of Daniel ? The Papal bull Quia maior in which Pope Innocent III on April 1213 called for the Fifth Crusade is such a document. In this document Pope ...


5

Question: Did the Soviet Union or its satellite states have any broadcast propaganda media for an international audience? The official international radio service for the Soviet Union was Radio Moscow, or Radio Moscow International Broadcast Service. Its first broadcast was in 1923 in German. By 1931 it operated under 8 languages, By 1970 it broadcast in ...


5

Senator, and later President Lyndon Baines Johnson was such a person, as described in "Means of Ascent." A staunch segregationist when he was young, he became the Vice-President of John F. Kennedy, and President after Kennedy's death. In this role, he pushed through Kennedy's civil rights program against heavy Southern opposition. The reason appears to be ...


3

Question: Is there an example of a civil rights movement supporter with a record of being against it? Martin Luther King's Civil Rights movement which relied on non violence and civil disobedience with the goal of ending segregation had it's detractors among Black rights advocates both because of it's tactics and goals. Three famous Civil Rights Leaders ...


2

The Reichspropagandalleitung (RPL) was not a state agency but an organization of the NSDAP and was officially independent of the Reich Ministry of Propaganda. The main task of the RPL was to monitor, coordinate and unify the propaganda of the NSDAP, its branches and affiliated associations. Its special focus was on broadcasting. And of course the people ...


2

Not 100% sure, but here is something to look into. Hungary had a regime change in 1989, moving to a non-communist government. During the revolution, protests frequently occurred at state TV headquarters. Furthermore, this could be a very Hungarian thing to protest, as in 2018 these anti-state TV sentiments happened again. Sources: Wikipedia:Revolutions of ...


1

As Estonia is close to Finland, most time of the Soviet occupation was in Estonian Radio a department of Finnish broadcast. It started in 1947 (actually March 14th 1947, according to the chronicle of Estonian broadcasting, in Estonian, on the webpage of Estonian Broadcasting Museum) as Soviet propaganda channel and shifted to Estonian info channel during ...


1

Yes, but I think you got it the wrong way around: They all knew that there was an office of propaganda. It was literally broadcast on the only radio channel. It was their name and totally normal. But back then "Propaganda" did not have the negative connotations it has today. If you look at the word itself, "to propagate" there is nothing negative about it. ...


Only top voted, non community-wiki answers of a minimum length are eligible